بهترین آتلیه عروس

همانطور که از هر فردی که بخواهیم بپرسیم بهترین روز زندگیان چه روزی است با پاسخ های مشابه ای از قبیل روز عقدم ، روز عروسی مواجهه خواهیم شد چرا که آمار کسانی که متاهل شده اند نشان می دهد که 9 نفر از 10 نفر به این سوال جواب بالا را داده اند. 

بنابراین ما منوط بر این تعهد که بهترین آتلیه عروس می تواند چه ویژگی داشته باشد در این مقاله می پردازیم.

ویژگی های فنی بهترین آتلیه عروس :

از جمله مهمترین ویژگی هایی که باید یک آتلیه خود دارا باشد را می توان نمونه کارهای متفاوت در موقعیت های متفاوت به همراه تجربه هایی که در این زمینه کسب می کند. البته که تجهیزات خوب ، کادر فنی خوب داشتن علم و دانش کاری و … در عکاسی و فیلم برداری نیاز است ولی کافی نمی باشد.

داشتن ذوق و استعداد هنری برای کار عکاسی و فیلم برداری بسیار مهم است چرا که عکاسی و فیلمبرداری یک هنر می باشد.

التبه که نباید واقعیت ها را کتمان کرد که برخی از آتلیه داران نگاه صنعتی به این حوزه دارند و چناچه شما با پرداخت هزینه ی هنگفتی بابت عکاسی و فیلمبرداری از مراسم عقد و عروسی خود نتجه کار مطلوب نمی باشد. با این فرض که از بهترین و بروز ترین تجهیزات در حوزه عکاسی و فیلمبرداری استفاده می کردند و همین طور می توان این موضوع را هم به آن اضافه کرد که در بهترین لوکیشن بابت عکسبرداری و فیلم برداری انتخاب شده است.

حتما می پرسید علت آن چیست ؟ دقیقا تفاوت هنر و صنعت همین است :

در صنعت شما با ابزارهای فلزی و دستگاه ها و ربات ها سرو کار دارید ولی زمانی که طرف مقابلتان انسان است رفتار و چگونگی برخورد شما نمونه از هنر می باشد البته که در حوزه عکاسی و فیلمبرداری موضوع هنر با توجه به پیچیدگی هایی که دارد می تواند سخت باشد.

در حوزه فیلمبرداری و عکاسی شما باید روحیه عروس و داماد و یا فردی که برای عکاسی به شما رجوع کرده است را بررسی کنید و نسبت به علایق فرد به آن پیشنهاد دهید چرا که این کار می تواند ثبت بهترین وقایع از زندگی فرد در عکاسی و فیلم برداری باشد. در صورتی که پیشنهاد ها یکسان ، و چگونگی انجام فیلم و عکس ها به یک روش باشد شما دیگر از استعداد استفاده نمی شود و به صورت روتین یک کاری صورت می گیرد که به اصطلاح به صورت ماشینی کار صورت می گیرد بهتر است به جای فرد از ربات ها استفاده کنیم. چرا که رباط ها به بهترین شکل ممکن می توانند یک کار از پیش برنامه ریزی شده را انجام دهند.

بهترین ویژگی های آتلیه

دارای تجربه باشد.

داشتن تجربه بالا سبب می شود که اتفاقات ناگواری در برنامه های هماهنگ شده نیافتد زمانی که کادر عکاسی و فیلم برداری با تجربه باشند می توان از آن گروه به عنوان بهترین آتلیه عروس یاد کرد.

زمانی که اتفاقات غیر قابل پیش بینی در برنامه های هماهنگ شده عروس داماد رخ می دهد به عنوان مثال ناگهان بارندگی اتفاق می افتد یا اینکه به صورت ناخواسته دسته گل عروس خراب می شود و از این قبل اتفاق هایی که ممکن است رخ دهد در صورتی که کادر دارای تجربه بالایی داشته باشند و می توانند در کمترین زمان ممکن مشکل را حل کنند و سبب آرامش دادن به عروس داماد می شوند چرا که در روز عروسی به اندازه کافی عروس و دادما استرس های زیادی دارند و نیاز نیس که این استرس ها را هم از سمت کادر عکاسی و فیلم برداری دریافت کنند.

داشتن تجهزات حرفه ای

همانطور که برای هر کاری یکسری تجهزات نیاز است برای حوزه عکاسی و فیلم برداری هم نیاز است که از تجهیزات به روزی استفاده گردد چرا که در صورت استفاده نکردن از ابزارها و تجهیزات جدید ، کیفیت کار و خروجی کار نسبت به ابزار های پیشفرته بسیار نامطلوب خواهد بود.

یکی از ویِژگی های بهترین آتلیه عروس بدون شک باید به ابزار های کاری و حرفه ای خود با دقت بیشتری توجه شود اما در خیلی از مواقع زمانی که عروس دامادی به آتلیه نازن رجوع می کند بابت چاپ عکس های مراسم عقد یا عروسی خود و زمانیکه خروجی کار را ملاحظه می کنیم متوجه می شویم که نه تنها آتلیه دارای امکانات بروز نمی باشد حتی کیفیت عکس ها از دوربین گوشی هم پایین تر می باشد و زمانی که ما نتیجه و نمونه کارهای مشتریان خود را به متقاضی نشان می دهیم و در جایگاه مقایسه وارد می شویم کیفت عکس به شدت خود را نشان می دهد. چرا که ما در مجموعه آتلیه نازان استودیو از بروزترین امکانات استفاده می کنیم.

عدم استفاده از تجهیزات اجاره ای

با توجه به قیمت بالای تجهزات عکاسی و فیلم برداری سبب شده است که بسیاری از آتلیه داران از دوربین ها و تجهزات فیلم برداری اجاره ای استفاده کنند. در صورتی که آتلیه دار از تجهیزات اجاره ای استفاده کند ممکن است که پس از بررسی های اولیه متوجه مشکلات فنی که دوربین های عکاسی و فیلم برداری دارند نشوند. زمانیکه عروس داماد به لوکیشن مورد نظر برای عکاسی آماده شد پس از بررسی ها متوجه می شود که به عنوان مثال زوم دوربین تاحدی مشکل دارد یا این که لنز آن آسیب دیده و کیفیت عکس ها و فیلم برداری بسیار پایین می باشد. 

هیچ عروس و دامادی نمی خواهد که این اتفاق برایش در بهترین روز زندگی اتفاق بیافتد و همانطور که هزینه ای را برای عکاسی و فیلم برداری پرداخت می کند انتظار دارد که بهترین کیفیت عکس و فیلم را دریافت کند. البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که تجهیزات اجاره ای به مرور در اثر بی توجهی و بی دقتی کارایی اصلی خود را از دست می دهند. 

بهترین آتلیه عروس باید امکانات و تجهیزات شخصی داشته باشد و باید عروس و داماد در مورد اطلاعات دوربین هایی که فیلم برداری و عکاسی می کنند دقیق سوال بپرسند تا در هنگام خروجی کار سورپرایز بی کیفتی تصاویر خود نشوند.

داشتن کادر فنی ثابت مجموعه

امروزه با توجه به زیاد شدن تعداد آتلیه ها خیلی از علاقمندان حوزه عکاسی و فیلم برداری به صورت آزاد کار می کنند که همین اتفاق سبب شده است آتلیه داران از استخدام کارمند جهت همکاری و ثابت کار کردن خودداری کنند. این کار به نفع آتلیه داران است و به ضرر عروس و داماد ها می باشد.

زمانی که عکاسی را به یک فرد و فیلم برداری را به یک فرد دیگر سپرده می شود ممکن است که هر دو فرد در کار خود بسیار کارکشته و حرفه ای عمل کنند ولی چون فیلم برداری و عکاسی هنر می باشد و با توجه به افراد می تواند متفاوت باشد سبب می شود که به دلیل هماهنگ نبودن دو همکار اجاره ای چه بسا ممکن است که در طول مراسم به مشکل بخورند و یا زمانی که خروجی کار توسط ادیتور بررسی می گردد نمی توان کار را با هم ترکیب کرد چرا که دو کار کاملا متفاوت می باشد. خروجی کار بسیار ناپسند خواهد بود.

بهترین آتلیه عروس و داماد نسبت به کادر خود شناخته می شود.

دارای تخصص و دانش

بهترین آتلیه عروس و داماد باید حتما دارای تخصص و دانش و اطلاعات عکاسی و فیلم برداری باشند چرا که در صورت عدم دانش بهترین تجهزات را هم به آنها بدهید نمی توان انتظار بهترین لحظات ثبت شده را داشت.

به خاطر همین موضوع است که همیشه امکانات خوب نتیجه خوب به همراه ندارد در صورتی که شما پیشرفته ترین و آخرین مدل دوربین عکاسی و فیلم برداری را هم در اختیار داشته باشید و نتوانید از قابلیت های دوربین استفاده کنید نمی توان انتظار کار خوب را داشت. 

بهترین ها در حوزه عکاسی و فیلم برداری همیشه در حال مطالعه در مورد دوربین ها و نحوه تنظیم کردن دوربین ها و چگونگی استفاده آنها می باشند.

داشتن اخلاق حرفه ای عکاسی و فیلم برداری

داشتن اخلاق حرفه ای در هر حوزه ای نشان از با تجربه بودن و بهترین بودن می باشد. بهترین آتلیه عروس و داماد را می توان از پرسنل کاری آن مجموعه تشخیص داد.

در مراسم عروسی همانطور که همه متاهل ها آن را گذرانده اند استرس و فشار مراسم به بالاترین حد خود می رسد و زمانی که عروس و داماد دارای استرس می باشد ممکن است کوچکترین موضوع قابل حل به بزرگترین معضل تبدیل شود و در این موقع کادر فیلمبرداری باید جوانب احتیاط را رعایت کند که در عین حال که انرژی مثبتی را به عروس و داماد می دهد به طبع از میزان استرس عروس و داماد بکاهد تا بتواند لحظه های ناب و به یاد ماندنی عروسی را برایشان رقم بزنند.

دارای مدیریت قوی و

زمانی که حرف از مدیریت مجموعه می شود باید همیشه به این موضوع تکیه کرد که اکثر مواقع بسیار کارا می باشد که مدیریت مجموعه بتواند اشراف کامل به مراسم داشته باشد.

باید خیلی از مواقع مدیریت بتواند زمان ها را پیش بینی کند چرا که صرفا فقط فیلم برداری و عکس برداری نیست قبل از مراسم حتما باید به زوجین گوشزد کند که زمان دقیق حضور در آتلیه ، زمان حضور دقیق در باغ ، زمان دقیق حضور در تالار و پیش بینی اینکه ممکن است مسیرها دارای ترافیک باشند و پیشنهاد به عروس داماد و حدس زدن زمان اوج ترافیک و اشراف کامل به علایق زوج ها جهت عکسبرداری و دریافت پوزیشن هایی که عروس دوست دارد تا در تصاویر ناب و به یاد ماندنی خود ثبت کند.

در خیلی از مواقع ممکن است که عروس و داماد ساقدوش هایی داشته باشند توصیه لازم و مواردی که باید ساقدوش ها رعایت کنند تا بتوانند عکس ها و فیلم های حرفه ای گرفته شوند. البته که مدیریت سالن عقد هم می توان یکی از کارهایی باشد که باید مدیر آتلیه موارد را به حاضرین گوشزد کند چرا که صدای سالن عقد در حال رکورد می باشد بخاطر همین نیاز است تا حاظرین سکوت را رعایت فرماید. البته در این مواردی که نامبرده شد نیاز نیست که مدیریت مجموعه حضور داشته باشد در صورتی که کادر حرفه ای داشته باشد و موارد را به کادر گوشزد کرده باشد کافی می باشد.

ارتباط صمیمی با عروس و داماد

همانطور که نمونه های ویژگی بهترین آتلیه عروس را بررسی می کنیم می توان این موضوع اشاره کرد که ارتباط صمیمی کادر عکاسی با عروس داماد سبب می شود که چه بسا عکس ها ولحظات خوبی به ثبت برسد همچنین احساس راحتی بیشتر می کنند. 

همانطور که روز عروسی حضور اولیه عروس و داماد با کادر فیلمبرداری می باشد باید انرژی ای که بین عروس و داماد و کادر ایجاد می شود مثبت باشد.

موضوعی که در خیلی از آتلیه ها رعایت نمی شود را عدم برخورد مناسب کادر فیلم برداری با عروس داماد می باشد چرا که اخلاق حرفه ای کار را ندارند و در خیلی از مواقع برای به عنوان مثال توضیح ژست و چگونگی قرار گرفتن در پوزیشن های مختلف به صورت دستوری در می آید و همین سبب می شود که عروس و داماد بیشتر از اینکه بخواهند از لحظه ها استفاده کنند و تصاویر و فیلم های بیاد ماندنی ثبت کنند به استراحت مشغول شوند و قید هزینه ای که می کنند را بزنند. 

یک آتلیه دار با وجدان کاری همیشه در مورد پکیج های و میزان خدماتی که ارائه می دهد را دقیقا اجرا می کند و هیچگونه کم و کسری از بعد کاری نمی گذارد و آرامش و صمیمیت را به عروس و داماد منتقل می کند و باعث می شود که در اکثر مواقع این صمیمیت ها به دوستی بعد از مراسم هم تبدیل شود. 

مهمترین ویژگی را می توان خلاقیت کادر در نظر گرفت.

در تمامی اعضای آتلیه باید این موضوع را در نظر گرفت که همه کادر چه از (عکاس ، فیلم بردار ، ادیتور و…) همه باید در کار خود بی نظیر و خلاق باشند در خیلی از مواقع باید قوانین فیلم برداری را در نظر نگیرند و بتوانند با استفاده از خلاقیت هایی که خرج می کنند لحظات باشکوهی را به ثبت برسانند.

ما در مجموعه نازان استودیو با استفاده از کادر خلاق و با نشاط خود دارای تمامی ویژگی بهترین آتلیه عروس و داماد می باشیم . 

جهت دریافت وقت مشاوره و بازدید از نمونه کارها به صورت حضوری کافیست با شماره موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.