عکس و فیلم در قشم

امروزه با توجه به درخواست عروس و دامادها برای اینکه بخواهند برنامه ی عکس و فیلم خود را برگزار کنند یکی از موقعیت هایی که به ما پیشنهاد می هند و از مجموعه ما در خواست دارند قشم می باشد که بخواهند عکس و فیلم قشم خود را برگزار کنند.

قشم چگونه مکانی است ؟

برای متقاضیانی که خواهان برگزاری عکس و فیلم خود در جزیره زیبای قشم هستند می خواهم که توضیحاتی دهم تا بتوانیم این جزیره را بررسی کنیم که چگونه جایی می باشد.

از لحاظ جغرافیایی بزرگترین جزیره خلیج فارس می باشد که در استان هرمزگان می باشد و این جزیره شگفت انگیز دارای موقعیت ها و لوکیشن هایی شگفت انگیزی می باشد که این جزیره را به عنوان یکی از مناطق گردشگری کشور تبدیل کرده است. یکی از نکته ی عجیب در مورد این جزیره می توان سه جزیره نزدیک به جزیره قشم را نام برد که به نام های هنگام ، هرمز ، لارک می باشند که بسیار فاصله ی نزدیکی از جزیره قشم دارد و زمانی که جزر و مد صورت می گیرد جزیره ها به هم متصل می شوند به خاطر همین موضوع بومی های جزیره به این سه جزیره (جزیره ناز) می گویند و فلسفه ی آنها از این نامگزاری به این روال است که این سه جزیره در پیوستن به جزیره قشم ناز می کنند.

بومی های منطقه قشم از هموطنان عرب زبان کشورمان می باشند که به طور عمده مشغول کار تجارت و بازرگانی می باشند.

جزیره قشم دارای عجایب هفت گانه می باشد که در ادامه به آن می پردازیم تا بیشتر با این جزیره آشنا شوید.

 

مناطق دیدنی جزیره قشم

جنگل حرا

یکی از بهترین و خوش آب و هوا ترین قسمت های جزیره قشم را می توان به بندر حرا نسبت داد و برای رسیدن به این جزیره باید به کمک قایق از دل دریای خلیج فارس عبور کرد و به این جنگل رسید یکی از لوکیشن های بی نظیر برای ثبت لحظات به یادماندنی و شیرین نامزدی برای عکس و فیلم قشم می توان نام برد.

البته که ناگفته نماند این جنگل شهر جهانی دارد و از آن به عنوان میراث طبیعی کشور یاد می کنند.

ژئو پارک قشم

ژئو پارک به منطقه و محدوده ای گفته می شود که چندین اتفاق ویژه زمین شناسی ، زیست شناسی ، تاریخی و طبیعی و میراث فرهنگی به یک جا در یک منطقه رخ داده باشد که ژئوپارک قشم به عنوان اولین و تنها ژئوپارک در خاورمیانه شناخته شده است.

این منطقه دارای موزه ای است که تصاویری از حیات وحش و میراث فرهنگی در آن بسیار زیبا به تصویر کشیده شده است در این ژئو پارک حدود 220 نوع پرنده و 30 گونه خزنده و حدود 20 گونه چهارپا وجود دارد. این منطقه دارای یک اکو سیستم بسیار قوی می باشد که دارای مناطق تاریخی فوق العاده ای می باشد که قدمت آن به دوره مادها می رسد. 

از این منطقه به دلیل موقعیت فوق العاده ای که دارد می توانیم به عنوان قسمتی از تصاویر و کلیپ قشم خود را برگزار کنیم.

غار نمک

غار نمک که در بالاترین نقطه جزیره قشم قرار دارد به نام کیش کوه شناخته می شود علت نامگذاری آن به غار نمک را می توان این عنوان کرد که این کوه از نمک ساخته شده است که به آن کوه نمکدان هم می گویند. 

این غار با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است برای بیمارانی که آسم و ناراحتی تنفسی دارند مفید می باشد و خاصیت درمانی دارد و علت آن به وجود نمک طبیعی که در این غارها موجود است.

در زمان برگزاری تور عکس و فیلم در قشم باید حتما از این مناطق دیدن کرد و لذت برد.

تنگه چاهکوه

در جزیره قشم روستایی به نام چاهکوه وجود دارد که در نزدیکی این روستا دو دره به هم عمود شده اند که به دلیل فرسایش هایی که به مرور صورت گرفته است سبب شده شکل های دایره ای و بیضی شکلی را رقم بزند و به دلیل منحصر به فرد بودن این این منطقه می توان از زیبایی های آن استفاده کرد و در این مناطق تصویر برداری برای عکس و فیلم در قشم برگزار کرد.

بام قشم

بالاترین نقطه در جزیره قشم می باشد که از این قسمت جنگل حرا و قسمتی از سواحل شمالی خلیج فارس در آن را می توان دید. یک منظره بی نظیری در این موقعیت وجود دارد که می توان از موقعیت های فوق العاده در قشم یاد کرد.

دره ستاره ها

بدون شک این دره به عنوان یکی از بی نظیرترین نمونه های فرسایشی در بین جزایر می باشد که به دلیل همین پدیده فرسایشی به آن دره ستاره ها می گویند و زمانی که گردش هوا در بین آن وجود داشته باشد سبب می شود که صدای فوق العاده روح نوازی را به وجود بیاید. که یکی از هفت گانه عجایب جزیره قشم می باشد.

زیستگاه لاکپشت ها

این جزیره به دلیل داشتن سواحل شنی و ماسه ای یکی از زیست گاه های مهم برای تخم گذاری لاکپشت ها می باشد. و در فصل بهار زمانی که ماه در آسمان است و تقریبا زمین روشن می شود می توان به تخم گذاری این لاک پشت های غول پیکر را نظاره گر شد. که در آبهای جزیره قشم 5 گونه از 8 گونه لاکپشت های شناخته شده در جهان زندگی می کنند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.