آتلیه عکاسی حرفه ای در تهران :

گذر فرآیند عکاسی و فیلم برداری از گذشته به امروز

اگر عروسی های قدیمی را یادتان مانده باشد با دوربین های انالوگ و بسیار بی کیفیت نسبت به دوربین های مدرن و دیجیتال امروزی، انتظار زیادی از فیملبردار عروس و داماد نبود. همین که فیلمی تهیه و اماده می شد که در آن چهره های دلخواه عروس داماد بیشترین حضور را داشتند برایشان شاید کفایت می کرد.

البته در آن زمان هم با همان دوربین های معمولی ، عکاس و فیملبردار حرفه ای را براحتی می شد از نوع فیملبرداری و عکاسی اش شناخت زیرا که رتبه کارش در قیاس با همکارانش در سطح بالاتری قرار داشت.

اما امروزه با وجود دوربین های مدرن عکاسی و فیلمبرداری و همچنین گسترش سطح انتظارات عروس و داماد ، راضی نگهداشتن آنها، در واقع در حیطه تخصص حرفه ای بودن یک عکاس و فیلمبردار است که بصورت حرفه ای و تخصصی فیلمبرداری می کند.

نیازها و تخصص های یک فیملبردار و عکاس حرفه ای جشن عروسی

اولین فاکتوری که در این عرصه نقش بازی می کند تخصصی بودن عکاس و فیملبردار است . که ما در مجموعه نازان استودیو با تشکیل ترکیبی از همکاران با تجربه خود به این امر جامعه عمل پوشاندیم و همچنین امروزه فیملبرداری شامل ایتم های و متدهای مختلفی است . فیلمبرداری یک فیلم عروسی با فیلمبرداری یک فرمالیته با هم متفاوت خواهند بود. چرا که در فیلمبرداری عروسی باید یکسری آیتم هایی را مدنظر قرار گرفت و شخصیت های دوم مراسم را هم در نظر گرفت به عنوان مثال پدر و مادر و خواهر و برادر عروس و داماد را در اهمیت قرار داد ولی در فرمالیته نمی توان همچین مسائلی را در نظر گرفت چرا که فقط و فقط سوژه فیلم برداری عروس و داماد می باشد.

یک آتلیه عکاسی حرفه ای در تهران سعی بر این دارد که فیلمبردار و عکاس حرفه ای عروس و داماد را که در واقع تخصصش در عروسی هاست. و حداقل در ماه چندین مراسم عروسی را برگزار می کند به مراسم های عروسی می فرستد و عکاس و فیلم برداری را که تخصص آنها برای مراسم های فرمالیته می باشد را برای مراسم های فرمالیته می فرستد.

پس بعد از تخصصی بودن فیلمبردار می شود از تجربه نام برد که کمک شایانی در جهت حرفه ای بودن یک فیلمبردار و عکاس حرفه ای عروس داماد دارد. داشتن تجهیزات مناسب هم که از بدیهی ترین و ابتدایی ترین اصول فیملبرداری حرفه ای عروسی است  .

مبحث فنی در فیلمبرداری و عکاسی حرفه ای عروسی :

1- بازی با دیافگرام . دیافگرام باز و نیمه باز با توجه به مهارت فیلمبردار و عکاس می تواند جلوه بخش ویژه برای کادرهای عروس و داماد در فضاهای بسته باشد.

2- کادر بندی مناسب. یکی از اصول اولیه عکاسی عروس داماد این کادر بندی هاست که با استفاده از فضاها و دکورها حاصل می شود. در واقع مهندسی این کار حاصل ذهن  پویا و خلاق فیملبردار است .

3- ژستهای خلاقانه عروس و داماد می تواند بر کیفیت یک کار حرفه ای عکاسی و فیملبرداری  عروسی بفیزاید. در این زمینه میتوانید نمونه کارهای عروس داماد را مشاهده کنید.
بعضی از نمونه کار ها :

4- نورپردازی خلاقانه . این هم حاصل مهارت و ذوق فیلمبردار حرفه ای است که با استفاده از نورها ی رنگی و مختلف فضای احساسی و رمانتیکی را میتواند خلق کند.

5- شاتر دوربین اگر بین 1/15 تا 1/25 ثانیه باشد اجازه تاثیر عوامل محیطی را بر عکس می دهد و اگر در فضای مناسبی قرار بگیرد عکسهایتان رئال دیده خواهند شد.

6-  استفاده از زاویه های دید مختلف در دوربین های عکاسی می تواند عکسهای حرفه ای تحویل مشتری دهد. البته مباحث فنی زیاد دیگری هم هست که در اینده به آنها بیشتر خواهیم پرداخت.

نکات اموزشی فیلمبرداری و عکاسی حرفه ای عروسی :

تصویر برداری مجالس به علاوه نیاز به دانستن نکات  و آموزش های تصویر برداری مستلزم داشتن مهارت های خاص
این کار ،تجربه ، روابط عمومی قوی و خلاقیت است کار از لحظه تحویل گرفتن دوربین و تجهیزات آغاز میشود . تست رکورد صدا و تصویر، چک کردن… باتری ، تمیزی لنز، مطمئن شدن از وجود لوازم مثل شارژر و سه پایه و نوار … و یاد داشت کردن اولین مسیر
(احتمالا گل فروشی) و شماره های ضروری (مثل شماره داماد که حتما در دفتر موجود است).

به یاد داشته باشید شما زمانی برای خراب کاری و جا گذاشتن وسائل ندارید و حتما این مراحل را انجام دهید و از نگاه های همکاران  با تجربه تر نترسید.

در انتهای یاداور می شوم که فیلمبرداری و عکاسی حرفه ای عروسی بعنوان یک شغل ، یک تخصصی حرفه ای است و نیازمند تجربه و مهارت کافی است .اگر شما خواهان فیلمبرداری و عکاسی برای روز عروسی و جشنتان هستید می توانید با شماره تماس های مجموعه نازان استودیو که در سایت قرار دارند تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.